Записи

налоговое право

Закінчення перехідного періоду для неприбуткових організацій

1

Спеціально для видання  «Юридична газета» № 38

Державна фіскальна служба України в листі від 25.08.2016 р. № 28602/7/99-99-15-02-01-17 «Щодо актуалізації реєстру неприбуткових установ та організацій» надала інформацію щодо алгоритму дій для оновлення реєстру неприбуткових організацій та приведення у відповідність до вимог Податкового кодексу (ПК) України.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року неприбуткові організації не є платниками податку на прибуток підприємств щодо усіх доходів за умови виконання ряду вимог, у тому числі щодо змісту установчих документів. Згідно з перехідними положеннями, неприбуткові організації, внесені до Реєстру не виключатимуться з Реєстру до 1 січня 2017 року, проте з настанням цієї дати в установчих документах повинні міститися обов’язкові положення, передбачені пунктом 133.4 статті 133 ПК України. Таким чином, 1 січня 2017 року контролюючі органи повинні будуть перевірити усі неприбуткові організації, зареєстровані як такі, і виключити з реєстру ті з них, які не відповідають законодавчим вимогам. Виключення з реєстру означатиме, що така організація повинна буде сплачувати податок на прибуток на загальних умовах.

16 липня 2016 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 “Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру” (далі – Порядок № 440).

Протягом двох місяців (з дати набрання чинності Порядку № 440) ДФС України надсилатиме запити усім неприбутковим організаціям, окрім тих, чиї установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”. На запит неприбуткова організація має надати копії установчих документів (а ЖБК також повинні також надати копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом). Такі копії повинні бути завірені підписом керівника або інших уповноважених осіб, а також печаткою неприбуткової організації (за наявності).

Якщо надіслані копії документів відповідатимуть вимогам пункту 133.4 статті 133 ПК України, неприбуткова організація буде внесена до нового реєстру, а також їй присвоюється одна з ознак неприбутковості, передбачених Порядком № 440. Строк для розгляду документів – один місяць. Так само будуть внесені до нового реєстру неприбуткові організації, установчі документи яких оприлюднені в загальнодоступних джерелах та містять вказані пунктом 133.4 статті 133 ПК України положення.

Неподання організацією документів або невідповідність таких документів не матиме наслідком виключення з Реєстру, оскільки контролюючі органи не наділені таким повноваженням до 1 січня 2017 року. Таким організаціям надсилатимуться повідомлення про невідповідність їх документів.

Водночас, фактично записи з чинного реєстру не будуть перенесені автоматично в новий Реєстр, кожна неприбуткова організація буде заноситися до Реєстру окремо, тому ті неприбуткові організації, які не доведуть до відома контролюючого органу відповідність своїх установчих документів вимогам пункту 133.4 статті 133 ПК України, з 1 січня 2017 року опиняться поза Реєстром неприбуткових організацій і повинні будуть сплачувати податок на прибуток на загальних підставах.

У подальшому неприбуткові організації, які не подадуть документи на запит або отримають повідомлення про невідповідність документів, для включення до нового Реєстру повинні внести зміни до установчих документів, а також подати до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою “зміни” або “доповнення” за формою № 1-РН, що наведена у додатку 1 до Порядку № 440, а також завірені копії установчих документів (для ЖБК – також копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом). Строк розгляду – 14 календарних днів з дня отримання. Подання заяви та документів може бути здійснено особисто представником неприбуткової організації, надіслано поштою або засобами електронного зв’язку. Якщо установчі документи неприбуткової організації оприлюднені на порталі електронних сервісів, така організація може не надавати копії своїх установчих договорів.

ДФС України нагадала, що Реєстр неприбуткових організацій, оновлений за порядком № 440, буде у відкритому доступі, водночас міститиме тільки загальну інформацію для ідентифікації самої неприбуткової організації. Не розкриватимуться дані про місцезнаходження організації, її засновників, керівників та головних бухгалтерів, а також економічні відомості, які характеризують фінансово-економічні показники господарської діяльності неприбуткової організації. До реєстру будуть внесені тільки неприбуткові організації зі статусом юридичних осіб.

В подальшому контролюючий орган здійснює моніторинг відомостей, що містяться в Реєстрі, а також відомостей щодо найменування неприбуткової організації, інших відомостей, зазначених у реєстраційній заяві, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, щодо неприбуткових організацій.

Лавреха Юлия
оставить комментарий
Имя *
Электронная почта *
Вебсайт *
Комментарий