Записи

интеллектуальная собственность

РІШЕННЯ У СПРАВІ ЩОДО ПОДАТКУ З ПРОДАЖУ ЗМІНИЛО 20-РІЧНУ ПРЕЦЕДЕНТНУ ПРАКТИКУ У США

shopping-at-work

Верховний суд США своїм рішенням постановив, що Штати можуть вимагати від ретейлерів стягувати з покупців у мережі Інтернет податок з продажу, чим фактично змінив 20-річний прецедент, який застосовувався до покупок онлайн. За попереднім рішенням у сфері електронної комерції у справі «National Bellas Hess v. Department of Revenue of Illinois» 1992-го року, від компаній не вимагалося стягувати податок з продажу на кожну покупку у мережі, а виключно на ті замовлення, які доставляються у штати, в яких у них була фізична присутність, себто склад чи офіс з найманими працівниками. De jure покупці мали самостійно сплачувати цей податок на користь штату, проте de facto переважна більшість цього не робила.

Резонансний прецедент від 21 червня 2018 року у справі «South Dakota v. Wayfair» відмінив «Quill’s тест» та трансформував правила онлайн шопінгу. «Поширення і вплив інтернету змінили динаміку національної економіки», – стверджується в рішенні. Дійсно, якщо на момент винесення судового рішення 1992 року доступ до інтернету мало лише 2 % американців, то сьогодні цей відсоток досяг позначки 90 і більшість користувачів здійснює покупки в інтернеті. Відтак штати втрачають від 8 до 33 мільярдів доларів США щороку на непогашених учасниками ринку податках.

Це обумовлюється тим, що найбільший наплив покупців спостерігався саме на онлайн платформах, на яких можна здійснювати звільнені від оподаткування покупки, а отже, представникам малого бізнесу, які тримали невеличкі локальні магазинчики, було напрочуд важко конкурувати з інтернет-гігантами на зразок Wayfair, Overstock та Newegg. Втім позитивні зміни чекають не тільки «фізичні» магазинчики, а й самі штати, які можуть отримати до 13 мільярдів доларів у бюджет від стягнення цього податку.

Однак прийняття вказаного рішення не означає негайну імплементацію податку з продажу на всі без винятку товари онлайн магазинів США. Увагу суддів у «South Dakota v. Wayfair» кейсі було сконцентровано на визначенні конституційності закону, яким запроваджувався такий податок, незалежно від фізичної присутності онлайн продавця саме у штаті Південна Дакота. З огляду на це, чи розроблять інші 49 штатів США та федеральний округ Колумбія аналогічні законопроекти в рамах свого податкового регулювання електронної комерції – наразі невідомо. 31 з них вже впровадили закони, якими оподатковуються інтернет-продажі. З аналізу виконавчого віце-президента Податкової фундації слідує, що зазначене рішення загалом мінімізує навантаження на міжштатну торгівлю, і тому при модифікації свого законодавства інші штати також мають це врахувати.

Разючих змін не прогнозується для тих покупців, що використовують сайти на кшталт Amazon, бо ця компанія вже стягує податок з продажу та включає його в ціну своїх товарів. Amazon розвивається настільки динамічно, що має представництва у більшості штатів США. Разом з тим товари третіх осіб, які продаються через Amazon, наразі звільнені від цього податку. Продаж таких позицій приблизно складає половину продажів Amazon та звісно шкодить представникам роздрібної торгівлі, які добросовісно сплачують податок від своїх продажів.

Сумнівним залишається застосування наслідків цього прецеденту також до продавців, місцезнаходженням яких є інші країни світу, у тому числі Китай, оскільки штати можуть зіштовхнутися з труднощами при спробах змусити іноземних ретейлерів слідувати законодавству Сполучених Штатів. Врешті, чи змусить запроваджений податок любителів онлайн покупок вийти на шопінг-променади у реальні торговельні центри – покаже час.

Ситницкая Анастасия
оставить комментарий
Имя *
Электронная почта *
Вебсайт *
Комментарий